Frågor och Svar/Q&A

                                          Här hittar du svar på de vanligaste funderingarna patienter har.

Frequent questions and answers

Frågor efter stängning/Questions after closing hours

Om det är något akut, som att ni inte fått ert intyg kl. 00:00 och ni ska resa tidigt dagen efter, så skicka sms. Men ring ej för att fråga efter provsvar under kvällen. För övriga akuta ärenden, skicka ett sms så återkommer vi

If there is an emergency and you have not received your certificate close to midnight please send us a text.and we will get back to you. Please do not call before 9pm to ask for results/certificate, it will be delivered during the evening as soon as the Doctor has signed it. 

När får jag mitt provsvar? When do I receive results?

Provsvaren kommer alltid kvällen efter du tagit ditt prov, mellan kl. 19:00-00:00.

Results are expected between 7-12 pm the day after testing 

Hur får jag mitt provsvar/How to retrieve your results

Ditt provsvar skickas till dig i vårat journalsystem  Här loggar du in för att komma åt ditt svar via säkra meddelanden Logga in via länken nedan:

Your result is sent to your inbox in our system, log in to you account to retrieve it use the link below: 

  https://system.easypractice.net/book/anelia-konsult-ab

Hur länge är intyget giltigt? How long is the cert valid?

Det är landet du ska resa till som avgör hur länge ditt intyg är giltigt. Du kan söka information om detta på swedenabroad.se. Sök upp landet du ska resa till och läs vad som gäller för just din destination. 

Please go to the website of the embassy website of the country you are visiting to find out what the  requirements are. Visit swedenabroad.se   

Vilket prov ska jag ta? Which test do I need? 

Besök länken nedan för att hitta svar på vad som gäller för just din destination. 

Visit the link below to get information about your destination.

 swedenabroad.se  

Kan jag boka tid via telefon? Can I book an appointment over the phone?

Nej tyvärr inte förutom om du redan är registrerad annars måste varje patient själv lägga in sina uppgifter via onlinebokningen för att boka tid. 

You can not book an appointment over the phone unless you’re already registered with us, first time bookings are strictly online.

När ska jag boka tid? When should I book my appointment ?

Du bör boka en tid för provtagning senast två dagar innan avresa. Då får du svaret kvällen innan avresan och ditt intyg blir giltigt så länge som möjligt. Vissa destinationer kan kräva ett intyg tidigare än så. Kontrollera alltid vilka villkor som gäller för just din destination innan du bokar en tid.

You should book testing two days before departure, you will receive your certifiable the next evening, please find out your destinations requirement for testing before booking.

Hur betalar jag? How do I pay?

Antingen direkt när du bokar via systemet, med Swish eller med kort via länk i din mail eller med kort på plats. 

Vi erbjuder faktura till företag.

You can pay upon booking online via our system, through the secure link sent to you via email with your booking confirmation or at the clinic with your debit/credit card. 

Hur avbokar jag? How do I cancel my appointment ?

Logga in på länken nedan och begär avbokning av din tid. uteblivet besök debiteras hela avgiften.

Log in to the link below and request a cancellation. No shows are debited the full amount.

https://system.easypractice.net/book/anelia-konsult-ab

Är intyget på engelska? Is the certificate in English?

Ja, våra intyg är stämplade och signerade av läkare samt skrivna på engelska.

Yes, we only issue certificates in english that are signed by our Doctor.

Kan jag få rabatt? Can I receive a discount?

Ja, vi erbjuder en grupprabatt på 10% för grupper om minst 10 personer. Företag enl. avtal.

Yes, we offer discount of 10% for bookings of a minimum of 10 people. Companies receive discounts according to contract.