Hjälp Q&A

                                          Här hittar du svar på de vanligaste funderingarna patienter har.


Frågor efter stängning

Om det är något akut, som att ni inte fått ert intyg kl. 00:00 och ni ska resa tidigt dagen efter, så skicka ett sms till oss på 073-065 20 02. För övriga icke akuta ärenden, skicka ett mail.


När får jag mitt provsvar?

Provsvaren kommer alltid samma dag som du tagit ditt test, vanligtvis mellan kl.17-18.

Ibland kan vissa prover behöva analyseras om pga olika anledningar, då dröjer det oftast 1-2 timmar längre.


Hur får jag mitt provsvar?

Ditt provsvar skickas till dig i appen CORONAFREE (endast negativa resultat)

 Här loggar du in för att komma åt din profil via säkra meddelanden för dig som inte har tillgång till appen eller har ett positivt resultat. Logga in via länken nedan:

 

Hur länge är intyget giltigt?

Det är landet du ska resa till som avgör hur länge ditt intyg är giltigt. Sök upp landet du ska resa till och läs vad som gäller för just din destination. Du kan söka information via länken nedan

Vilket prov ska jag ta? 

Besök länken nedan för att hitta svar på vad som gäller för just din destination. 

Det är resenärens ansvar att ta reda på vilket test som är giltigt för destinationen, ha i åtanke att det ibland kan krävas två olika tester vid mellanlandningar osv.

Kan jag boka tid via telefon? 

Nej tyvärr inte förutom om du redan är registrerad annars måste varje patient själv registrera sina uppgifter via onlinebokningen för att boka tid. 


När ska jag boka tid? 

Du bör boka en tid för provtagning senast två dagar innan avresa. Då har du ditt intyg i tid innan avresan och ditt intyg blir giltigt så länge som möjligt. Vissa destinationer kan kräva ett intyg tidigare än så. Kontrollera alltid vilka villkor som gäller för just din destination innan du bokar en tid.


Hur betalar jag? 

Antingen direkt när du bokar via systemet, med Swish eller med kort via länk i din mail eller med kort på plats. 

Vi erbjuder faktura till företag.


Hur avbokar jag? 

Logga in på länken nedan och begär avbokning av din tid, senast 2 timmar innan. 

Uteblivet besök debiteras hela avgiften.


Är intyget på engelska? 

Ja, våra intyg är stämplade och signerade av läkare samt skrivna på engelska och innehåller alla uppgifter som är nödvändiga.


Kan jag få rabatt? 

Ja, vi erbjuder en grupprabatt på 10% för grupper om minst 10 personer. Företag enl. avtal.